Co najlepiej sprzedaje się w internecie?

fot. unsplash.com

fot. unsplash.com

Odzież, obuwie, filmy, płyty, perfumy… co jeszcze? Nowe dane z polskich sklepów internetowych pokazują, że kupujemy coraz więcej i chętniej.

 

Gemius, autor nowego raportu „E-commerce w Polsce, 2019”, dumnie donosi, że kupujący online stanowią 62% wszystkich badanych internautów, a to oznacza skok z 56% – ile wskazywało poprzednie badanie.

 
Kupujacy_w_sieci_Gemius.jpg
 

Niższe ceny, łatwe zwroty

Polacy chętniej kupują przez internet, bo znajdują tam ceny niższe niż w sklepach tradycyjnych (53% wskazań), kuszą ich kody rabatowe (42%) oraz atrakcyjne koszty dostawy (55%).

Jeśli już rezygnują z zakupów online, to zazwyczaj przez długie oczekiwanie na kupione rzeczy (34% odpowiedzi). Klientów jest coraz więcej, ale też coraz bardziej wymagających – chcą kupować, ale i być szybko i dobrze obsłużeni.

 
Czynnosci_wykonywane_w_internecie_Gemius.jpg
 

Jak podaje Gemius, preferowanym sposobem dostawy kupionych online towarów jest wysyłka kurierem (bezpośrednio do domu lub pracy – 71% wskazań). I co ciekawe, jest to nie tylko najbardziej pożądana i motywująca do zakupów, ale także najczęściej wybierana forma dostawy. Zaraz za nią jest przesyłka zakupów do paczkomatu.

Kupujący coraz uważniej czytają na stronie danego sklepu informacje o ewentualnych zwrotach. I nimi też kierują się przy zakupach. „Ponad połowa (53%) z osób kupujących online deklaruje, że formą zwrotu, która najbardziej zachęca ich do zakupów online jest możliwość darmowego odesłania produktu kurierem (door-to-door)” – czytamy w raporcie. Warto jednak tu wspomnieć, że aż 31% kupujących online nigdy nie zwracało kupionego w sieci towaru.

 
Kupowane_produkty_w_internecie_Gemius.jpg
 

Jak płacą?

Polscy klienci najchętniej na zakupach online wybierają możliwość szybkiego przelewu. Wciąż bardzo popularna jest płatność przy odbiorze, ale ta powinna tracić na znaczeniu, bo jak informuje Gemius, osoby najmłodsze (w wieku 15–24 lata) są otwarte na bardzo zróżnicowane formy płatności – od tradycyjnych, jak przelew i wysyłka za pobraniem, aż po płatności kartą i mobilne – zarówno Blik, jak i kody QR.

Cytowana w raporcie Joanna Pieńkowska-Olczak, Członek Zarządu PayU SA dodaje, że „jeszcze dwa lata temu aż 30% badanych, którzy zadeklarowali, że nie robią zakupów w sieci, obawiało się bezpieczeństwa płatności. Obecnie wskaźnik ten spadł do 17%”. A to także zasługa coraz bardziej bezpiecznych sklepów online i udostępnianych przez nie metod płatności.

Cały raport można pobrać z tej strony.

Poliż Ecommerce