Praca, dom, shoping - czyli jak wyglądają codzienne zakupy Polaków

fot. unsplash.com

fot. unsplash.com

Najlepszy dowód na to, że Polacy kochają zakupy w internecie? Liczby z najnowszego raportu Gemiusa.

„Zakupy online coraz powszechniejsze”, „W internecie kupuje coraz więcej Polaków”… Tak, gdzieś już o tym czytaliśmy. Ale że CODZIENNIE robi w sieci zakupy ponad 15 mln Polaków? No, proszę państwa, to już dla nas pewna nowość.

Ta przyszła wraz z nowym raportem Gemiusa, powstałym w oparciu o nową zmienną socjodemograficzną – dzięki której, jak piszą autorzy badania, udało się znaleźć odpowiedzi na wiele nurtujących pytań. Między innymi to, kto najczęściej kupuje przez internet. Kobiety czy mężczyźni? I czym najmocniej się interesują?

Kto kupuje_procent_duze miasto_Gemius.png

W ogólnym ujęciu, robienie codziennych zakupów deklaruje ponad 15 mln polskich internautów (8 mln internautek i 7 mln internautów). A to aż 40% dorosłych kupujących. Im większe miasto, tym dzieje się to bardziej regularnie – „w przypadku miast powyżej 50 tys. mieszkańców, robi je 94,5% kobiet i 87,2% mężczyzn” – czytamy w raporcie. „Z kolei na wsiach i w miejscowościach do 50 tys. mieszkańców regularne zakupy deklaruje mniej liczna grupa dorosłych Polaków: 92,5% kobiet i 80,9 % mężczyzn.”

Kto_kupuje_kategorie tematyczne_Gemius.png

Najciekawiej wyglądają jednak dane z podziałem na zainteresowania osób robiących i nierobiących zakupy online. I tak: badanie Gemius/PBI wykazało, że „osoby robiące zakupy częściej odwiedzały serwisy z kategorii: budownictwo i nieruchomości (60% vs 55%), a także styl życia (88% vs 86%) oraz biznes, finanse, prawo (80% vs 78%). Z kolei osoby niepodejmujące zakupowych obowiązków są bardziej zainteresowane serwisami z kategorii erotyka (48% vs 41%), motoryzacja (65% vs 60%), nowe technologie (69% vs 65%) oraz sport (60% vs 57%)”.

Przygotowując kolejną ofertę specjalną w twoim sklepie, warto o nich pamiętać.

Poliż Ecommerce