Jak robimy zakupy w internecie?

fot. unsplash.com

fot. unsplash.com

Ile średnio wydajesz na zakupy i najchętniej kiedy? Porównaj swoje nawyki do tych z najnowszego raportu z branży e-commerce.

 

Według serwisu Picodi, który zbierał dane z rynku e-commerce w 2018 roku, najczęściej kupowane przez internet są: odzież, buty, kosmetyki i perfumy, elektronika, jedzenie na dowóz. I jak wynika z wykresów dobowych: najchętniej w godzinach od 14.00 do 19.00. Wtedy najwięcej czasu spędzamy przed komputerami i z urządzeniami mobilnymi w ręku.

Komputery stacjonarne są cały czas podczas zakupów najpopularniejsze – robimy je w końcu w domu, np. na laptopie, lub w pracy. Do używania ich przyznaje się 72% pytanych w badaniu, 26% opowiada się za smartfonem, 2% – za tabletem. Co jednak ciekawe, inaczej rozkłada się średnia wartość zamówień dla poszczególnych urządzeń – dla komputerów jest to kwota rzędu 194 zł, dla smartfonów – 159 zł, dla tabletów – 237 zł.

Więcej też kupują użytkownicy urządzeń z systemem iOS. Klienci używający np. Macbooka czy iPhone’a płacą jednorazowo za zakupy średnio 211 zł, użytkownicy systemu Android nieco mniej, bo 148 zł. Jeśli zaś popatrzeć na średnią wartość zamówień na przestrzeni roku okaże się, że najlepszymi miesiącami pod względem zakupów są te jesienne – we wrześniu i październiku średnia zamówień są największe i oscylują wokół 284-286 zł. W przypadku dni tygodnia – najlepsze dla zakupowiczów są poniedziałki, wtorki, środy i niedziele.

Bez zaskoczeń jest natomiast w podziale na płeć kupujących. Tak jak pisaliśmy już w tym materiale, to panie kupują w sieci najwięcej – według raportu Picodi nawet bardzo wyraźnie, bo w stosunku 67% do 33%. Zakupy lubią też najbardziej młodzi – 37% pytanych na potrzebę badania było w wieku 18-24 lata, 34% w wieku 25-34. Na drugim biegunie – 15% kupujących w wieku 35-44, 7% – 45-54, 4% – 55-64, 2% – 65+.

Jak te wyniki wyglądają na tle świata? No cóż… Zgodnie z danymi Picodi.com nie jesteśmy ostatni na liście, ale w rozkładzie urządzeń i przeciętnych wydatków, za nami są tylko Meksyk, Argentyna, Hongkong, Portugalia, Australia i Brazylia. Kiedy najwyższa średnia wartość zamówienia online na świecie wynosi 192 euro (brawa dla Zjednoczonych Emiratów Arabskich), a w Europie 121 euro (Portugalia), w Polsce notujemy średnio 43 euro na pojedynczych zakupach.

 
Źródło: picodi.com

Źródło: picodi.com

Poliż Ecommerce