Kto klika w ogłoszenia na smartfonie? Sprawdzamy, jak to robią Polacy

fot. unsplash.com

fot. unsplash.com

Jak przeglądamy internet, na jakich urządzeniach najczęściej? Panie i panowie, oto dane o was.


Nowy raport udostępniony przez Gemius Polska rzuca światło na damsko-męskie sprawy w internecie. Czyli – kto chętniej korzysta przy przeglądaniu z sieci z komputerów, kto ze smartfonów? Oraz – jakie serwisy cieszą się największą popularnością?

Co ciekawe, chętniej kanału mobile używają panie. I najczęściej do przeglądania portali aukcyjnych i ogłoszeniowych: „w przypadku Allegro procent użytkowniczek korzystających z urządzeń mobilnych wynosi 71%, podczas gdy dla mężczyzn jest to 61%. Na platformie OLX proporcje są podobne: 72% użytkowniczek korzysta z serwisu w sposób mobilny, a wśród użytkowników odsetek ten wynosi 63%” – jak czytamy na stronie Gemius.pl.

Lepsze wyniki panie notują też na największym serwisie społecznościowym, czyli Facebooku. Z danych Gemius/PBI wynika, że na Facebooku jest o 927 571 więcej kobiet niż mężczyzn. Kobiety też częściej korzystają z platformy na mobile (proporcje: 66% – 60%).

Miejsce_Procent_Korzystajacych z mobile_Gemius.png

Przewaga kobiet jest też widoczna po miejscu zamieszkania. Nadreprezentacja kobiet wśród użytkowników urządzeń mobilnych jest na przykład tym większa, im mniejsza jest zamieszkiwana miejscowość: „w przypadku wsi mamy 84% użytkowniczek mobilnych vs 81% użytkowników mobilnych, a w przypadku miast do 20 tys. mieszkańców 85% użytkowniczek vs 80% użytkowników”.

Wiek_Procent uzytkownikow korzystajacych z urzadzen mobilnych_Gemius.png

Panowie próbują się odkuć na Twitterze. Tylko w tym serwisie jest ich o 1 677 366 więcej niż użytkowniczek, 6% więcej mężczyzn korzysta też z niego przy użyciu urządzeń mobilnych. Ale… jeśli przyjrzeć się wiekowi użytkowników i użytkowniczek okaże się, że… znów aktywniejsze są kobiety. Gemius Polska: „Szczególnie jest to widoczne w młodszych grupach wiekowych, w których różnice te są największe. W grupie 7-14 jest to 70% do 55%, a w grupie 15-24 91% do 87%”. Budując czy odświeżając swoją sklepową ofertę, a potem przygotowując odpowiedni przekaz reklamowy, dobrze jest mieć tego typu dane na uwadze.

Poliż Ecommerce