Zobacz raport z polskich sklepów internetowych

fot. Unsplash.com

fot. Unsplash.com

Co się sprzedaje, kto sprzedaje i komu – Shoper udostępnił ciekawy raport ze swoich sklepów internetowych.

Na rynku e-commerce pojawia się w ciągu roku sporo interesujących badań i raportów, ale większość z nich bazuje na danych globalnych, skupia się tylko na dużych markach i pomija przy tym istotną kwestię lokalności e-handlu. Wyniki sprzedaży ze stron internetowych prowadzonych przez wielkie koncerny to jedno, dane z pozostałych sklepów to drugie. I zazwyczaj te są dużo ciekawsze.

Rzut oka na nowy raport ze sklepów internetowych Shoper i widać, że trzema dominującymi kategoriami produktów sprzedawanych w sieci w Polsce są: dom i ogród (niemal 23% sklepów), odzież (17,5%) oraz zdrowie i uroda (12,7%).

Raport_Shoper_Branze_Sklepow.jpeg

Co ciekawie, prawie 3/4 sprzedawców korzystających z oprogramowania Shoper zamknęło 2018 rok z lepszym wynikiem niż poprzedni. Co ważne, dla połowy sklepów tempo rozwoju jest szybsze niż wzrost całej branży, który szacowany jest na kilkanaście procent rocznie. Największa grupa sklepów (28,4%) odnotowała wzrosty z przedziału od 10 do 30%. Podobnie liczne jest grono sprzedawców ze wzrostem wyższym niż 30%. Dla 11,6% sklepów przychody zwiększyły się o ponad połowę, a dla 6,3% skoczyły co najmniej dwukrotnie.

Raport_Shoper_Wzroty_Sklepy_Internetowe.jpeg

Co pomagała w podniesieniu sprzedaży? Czterech na pięciu sprzedawców w minionym roku wprowadziło innowacje, a wielu z nich działało w tej sferze na kilku płaszczyznach. Najwięcej (41,4%) pracowało nad lepszą szatą graficzną. Inne popularne inwestycje dotyczyły zakupu certyfikatu SSL (36,2%), pozycjonowania strony sklepu (29,4%), uruchomienia systemów szybkich płatności (29,2%) oraz dodania nowych opcji dostawy (20,9%). Dużo mniejszą popularnością cieszyło się uruchomienie i prowadzenie kanałów contentowych takich jak blog czy newsletter.

Raport_Shoper_Zmiany_wprowadzone_w_sklepach.jpeg

Więcej danych i ciekawych wniosków znajdziesz w pełnym raporcie, dostępnym pod tym linkiem.

Poliż Ecommerce