Polacy lubią w reklamy

  fot. Unsplash.com

fot. Unsplash.com

Nie tylko lubimy inwestować w reklamy, ale też chętnie je oglądamy. I to nie wcale w telewizji.

 

Nowy raport Gemius Polska na temat reklamy internetowej w Europie Środkowo-Wschodniej informuje, że Polacy najchętniej wykorzystują w sieci ten model reklamy, który jest czymś więcej niż tylko standardowym „banerem”.

Te ostatnie cieszą się akurat u nas popularnością na poziomie najniższym w Europie. Kiedy aż 92% reklam w Estonii w drugim półroczu 2017 roku puszczano w oparciu właśnie o banery, u nas było ich ledwie 64% (dla porównania – w 2016 roku było ich więcej, bo 70%).

„Polscy reklamodawcy znacznie częściej niż marketerzy z innych krajów wykorzystywali w kampaniach kreacje typu rich media – zostały one użyte w prawie połowie wyemitowanych kampanii (46%)” – donosi z kolei Gemius Polska. I jest to trzeci wynik w naszej części Europy. Częściej po rich media sięgają reklamodawcy na Ukrainie (56%) i w Czechach (55%). Średnio, zostały one użyte w 33% wszystkich kampanii reklamowych, zestawionych w raporcie.

 

  Źródło: Gemius Polska

Źródło: Gemius Polska

 

I coraz chętniej były odtwarzane na telefonach komórkowych i smartfonach – za Gemius Polska – spośród 13 badanych krajów największy udział wyświetleń reklam na komputerach stacjonarnych i laptopach odnotowano na Litwie (83%) i w Estonii (80,5%). W Polsce natomiast reklamy na desktopie wyświetlano na poziomie 66%, a na smartfonach – powyżej 30%.

Warto w tym miejscu przypomnieć inne dane Gemiusa, na których widać, jakie reklamy klikają się w Europie Środkowo-Wschodniej najczęściej. Okazuje się bowiem, że różnice są spore i myśląc o sprzedaży internetowej za granicami kraju, klient na Ukrainie czy w Turcji niekoniecznie musi reagować na nasze działania w podobny sposób, jak ten z Polski.

 

  Źródło: Gemius Polska

Źródło: Gemius Polska

Poliż Ecommerce