Jak łatwiej sprzedawać i zbierać zamówienia?

  fot. unsplash.com

fot. unsplash.com

Znaleźć odpowiedź na postawione wyżej pytanie to marzenie niejednego e-sprzedawcy. Ale, jak donosi nowy raport Shoper, i na to są sposoby.

 

Połową sukcesu jest już znalezienie odpowiedniej dla swojego sklepu niszy i wstrzelenie się z ofertą w oczekiwania rynku” – czytamy w udostępnionym na stronie shoper.pl raporcie.

„W 2016 roku po książki, płyty i filmy, czyli produkty z kategorii rozrywka i multimedia sięgało 68% e-klientów, w 2017 roku było ich już 70%. Artykuły dziecięce i zabawki – w ciągu roku urosły z 41 do 46%. Albo obuwie – w 2016 roku kupiło je 49% internautów, w kolejnym – 53%. Wydawałoby się więc, że wystarczy tylko dołączyć do tej części rynku, która sprzedaje najwięcej, i e-sklep jest już skazany na sukces. Ale to nie takie proste. Zadbać jeszcze należy o kilka innych, decydujących o powodzeniu w e-handlu, czynników” – oceniają autorzy badania.

 
Raport Shoper Srednia Wartosc Koszyka.png
 

Co mają na myśli? Jacek Zientkiewicz, Brand Manager Shoper, twierdzi w komentarzu w raporcie, że szalenie istotne jest dostosowanie sklepu internetowego do dzisiejszych wymogów branży. A przede wszystkim oczekiwań klienta względem e-biznesów.

„Wielu klientów działa dziś w myśl zasady ROPO (Research Online, Purchase Offline) i to musi mieć odzwierciedlenie w danych e-sklepów. Globalne zachowanie użytkownika przekłada się bowiem na najwyższy ruch z komórek, ale nie implikuje na liczbę zamówień w sklepach internetowych. Klienci w sieci szukają produktu, czytają opinie na jego temat, jednak nadal wolą obejrzeć towar na żywo. Dotknąć, przymierzyć i dopiero wtedy zdecydować o zakupie.
Moim zdaniem to wyzwanie na niedaleką przyszłość, jakie stoi przed wszystkimi zespołami UX i UI, by klientowi komórkowemu jak najbardziej ułatwić i skrócić mu proces decyzyjny podczas składania zamówienia. A już na pewno oszczędzić mu wizyty w sklepie stacjonarnym”.

 
 

Łukasz Kozłowski, szef działu Customer Success na platformie Shoper, dodaje z kolei że skoro „wielkość ruchu mobilnego jest już tak duża, trzeba założyć, że mobile to dzisiaj pierwsze źródło informacji, także zakupowych”.

Więcej ciekawych informacji i wniosków znajdziesz w cytowanym raporcie.

Poliż Ecommerce