Panowie wolą w aukcje, panie w sklepy

 fot. Unsplash.com

fot. Unsplash.com

Gemius Polska przyjrzał się nawykom zakupowym polskich internautów, z których wynika wiele ciekawych wniosków dla e-sprzedawców.

 

Jak czytamy w raporcie Gemiusa, na początku 2018 roku (badanie zostało przeprowadzone w lutym) większość osób korzystająca z internetu w Polsce, robi to zarówno przy użyciu komputerów, jak i urządzeń mobilnych. Czyli tu żadnego zaskoczenia nie ma. Wiemy o tym dobrze od dawna.

Warto jednak się lepiej przyjrzeć statystykom, które mówią, ile polscy internauci spędzają czasu w sieci oraz – co powinno najbardziej zainteresować e-przedsiębiorców – gdzie najczęściej robią zakupy.

2 godziny i 6 minut – to według Gemiusa polska średnia. Tyle czasu poświęcamy na przeglądanie i korzystanie z internetu. Najwięcej mają go mieszkańcy Mazowsza (2 godz. 21 min. dziennie), dalej mieszkańcy łódzkiego i śląskiego (2 godz. i 13 min.), a na drugim biegunie – lubuskiego (1 godz. 57 min.) i opolskiego (1 godz. 52 min.).

 
Jakich urzadzen uzywaja internauci_Gemius.png
 

„We wszystkich województwach większość osób korzystała z internetu zarówno przy użyciu komputerów, jak i urządzeń mobilnych. W województwie mazowieckim odsetek ten wynosił aż 70 proc., a w Lubuskiem tylko 55 proc. Pozostałe 45 proc. internatów województwa lubuskiego wybrało tylko jeden rodzaj urządzenia do surfowania po sieci: 22 proc. korzystało z komputerów osobistych i laptopów, a 23 proc. z urządzeń mobilnych” – czytamy na stronach Gemiusa.

Co z pewnością cieszy to fakt, że aż 21,6 mln internautów posługuje się smartfonami, a 3,8 mln tabletami. I popularność urządzeń mobilnych w narodzie zdecydowanie wzrasta. Jeśli całkowita liczba internautów to niemal 30 mln osób – 20 mln z telefonami w ręku to bardzo optymistyczny wynik.

Równie dobrze wygląda udział kobiet w korzystaniu z sieci. Według Gemiusa – ze sklepów internetowych, porównywarek cen, pasaży handlowych i zakupów grupowych na początku 2018 roku korzystało średnio 4,5 mln kobiet dziennie. Czyli średnio jakieś 0,6 mln więcej niż w przypadku mężczyzn.

 
Kobiety_e_sklepy_aukcje_internetowe_Gemius.png
 

Domeną pań są też zakupy w e-sklepach – kupuje ich tam średnio aż 3 mln, przy „zaledwie” 2,3 mln panów. Panowie natomiast najchętniej korzystają z serwisów udostępniających aukcje internetowe (2,1 mln użytkowników dziennie).

„Jak wynika z analizy, zainteresowanie internautek sklepami online utrzymywało się w lutym na zbliżonym poziomie przez większość tygodnia. Wyraźny spadek miał miejsce w soboty, kiedy to e-sklepy odwiedziło średnio 2,7 mln kobiet” – notuje badanie Gemiusa.

Ale weekendy to częste momenty wzmożonej aktywności Polaków w internecie. W lutym 2018 roku 42 proc. internautów łączyło się z siecią wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych właśnie w weekendy. A to o 5% więcej niż w dni powszednie.

Czekamy teraz na szersze dane, które uwzględnią jeszcze ruch internetowy w niedziele wolne od handlu.

Poliż Ecommerce