Logiczne jak nowoczesna logistyka w e-sklepie

  fot. unsplash.com

fot. unsplash.com

Na zlecenie firmy Furgonetka dokonano analizy ponad tysiąca sklepów internetowych działających w Polsce. Badaniu zostały poddane przede wszystkim oferowane formy dostawy oraz ich ceny. Oto najciekawsze wnioski.

 

Autorzy badania wskazują, że w porównaniu z jego pierwszą edycją, „aż o 46% wzrosła liczba małych i średnich sklepów oferujących dostawę za pobraniem, w przypadku dużych zmalała ona o 20%”. Jaki jest powód takich rozbieżności? Zdaniem autorów, „coraz więcej dużych sprzedawców rezygnuje z wysyłania za pobraniem, ponieważ mają już tak ugruntowaną pozycję, że nie muszą w ten sposób zdobywać zaufania nowych klientów”. Mniejsze sklepy natomiast nadal mają taką potrzebę i im wzbudzić zaufanie jest trudniej niż większym.

Różnice widać też w liczbie oferowanych metod wysyłki towarów. Małe i średnie sklepy udostępniają najczęściej tylko jedną opcję dostawy zakupów do klienta – tak deklarowało aż 41% e-biznesów biorących udział w badaniu. Dwie opcje można spotkać tylko w 34% niedużych sklepów internetowych.

Z kolei duzi – stawiają na większy wybór. 38% dużych e-biznesów oferuje kupującym dwie formy wysyłki towarów, 25% – nawet cztery i więcej (dla porównania – małych i średnich sklepów oferujących więcej niż trzy opcje wysyłki jest ledwie 4%).

Po czym jeszcze poznać „duży biznes”? Po udostępnianiu darmowej dostawy. 56% małych i średnich sklepów internetowych nie ma w swojej ofercie bezpłatnej przesyłki. Co innego więksi – tych jest 54%.

Małe sklepy wymagają też większej wartości koszyka dla darmowej dostawy – w ich przypadku jest to średnio 323 zł. W dużych sklepach wystarczy zrobić zakupy za 216 zł.

 

 

Darmowa dostawa nie jest jednak tak konieczna w e-sklepach, jak różne formy wysyłki towarów. Zauważają to też autorzy badania. „Wysyłka zamówienia jest bardzo ważnym elementem, mającym wpływ na decyzje zakupowe klientów. W subiektywnych odczuciach kupujących często jest to etap, który decyduje o osiągnięciu satysfakcji z zakupów, bądź jej braku. W przypadku niezadowolenia, są małe szanse, że klient wróci i ponownie złoży zamówienie” – piszą we wnioskach. Dobrze więc przy prowadzeniu e-biznesu wziąć to pod uwagę i metody dostaw konfigurować z myślą nie tylko o sobie.

Poliż Ecommerce