Super Sprzedawca wyśle towar na czas, na już, na pewno

  fot. unsplash.com

fot. unsplash.com


Od 2019 roku największy portal aukcyjny w Polsce wprowadza zmianę oceny uczestników programu Super Sprzedawca. Najbardziej szczęśliwi będą kupujący.


Listopad i grudzień to dla sprzedających w internecie szczególnie pracowity i stresujący okres w roku. Przy okazji wzmożonych wyprzedaży, mikołajkowych i świątecznych promocji, dają o sobie znak klienci, domagający się szybkich, czy wręcz natychmiastowych wysyłek zamówionych towarów. Na blogu prowadzonym dla sklepów internetowych Shoper zacytowano badanie firmy PwC, która raportowała o rosnącym zainteresowaniu nie tylko „dostaw dzień po”, ale i większą niż dotychczas chęcią ponoszenia przez kupujących dodatkowych, ale pozwalających na maksymalne przyspieszenie wysyłki zamówienia, kosztów.


 fot. Raport PwC

fot. Raport PwC


„Gdzie jest moja paczka?”, „Dlaczego idzie tak długo?”, „Co to za obsługa klienta?!”…

Niestety, za opóźnienia w dostawie dostaje się najczęściej sprzedającym. Jeśli paczka idzie do klienta za długo, ten ocenia negatywnie sklep, nie przewoźnika. A od 2019 roku będzie to robił jeszcze chętniej. Na przykład przez gwiazdki (a zwłaszcza ich brak) na Allegro.

„W drugiej połowie 2019 roku do programu Super Sprzedawca dodamy nowy warunek: paczki nadane w terminie” – informuje już Allegro. Na czym będzie polegał? Na spełnieniu deklarowanego w danej ofercie czasu realizacji wysyłki. Allegro uzna paczkę za „nadaną w terminie”, jeżeli od opłacenia zamówienia do wysłania paczki nie minął czas, jaki został zadeklarowany w treści oferty.

Tych, którzy zdążą w deklarowanych terminach, Allegro będzie oczywiście nagradzać. Na przykład pięć gwiazdek otrzyma ten sprzedawca, który doda numer przesyłki i wyśle zamówienie w ciągu 24h. Portal dodaje również, że uzupełniony w deklarowanym terminie numer przesyłki, będzie się wliczać do trafności, co „może istotnie wpłynąć na widoczność twoich ofert na listach”.

Sprzedawca musi więc nie tylko pamiętać o „nadaniu w terminie”, ale i dodaniu numeru przesyłki do zamówienia, który pozwoli klientowi sprawdzać status wysłanej paczki.

Numer przesyłki dodaje się samodzielnie w zakładce Zamówienia, na karcie transakcji w Menedżerze Sprzedaży lub przez WebAPI. Jeśli sprzedający korzysta z narzędzi do nadawania przesyłek Allegro InPost, Poczta Polska, DHL – numer przesyłki dostarczany jest do Allegro automatycznie. Portal pracuje już nad integracjami z innymi przewoźnikami.

A co, jeśli sprzedajesz na Allegro, ale też pod adresem własnego sklepu online? Jak dowiedzieliśmy się u dostawcy oprogramowania Shoper, sklepy pracujące na tym sofcie poradzą sobie z nowościami wprowadzonymi przez Allegro za pomocą mapowania opcji form dostawy. Jak to działa? Właściciel sklepu wprowadza w swoim panelu informacje o przesyłce, wiąże go z przewoźnikiem, a dane są automatyczne przekazywanie do Allegro. Funkcja działać ma również dla niestandardowych form dostawy – należy tylko każdej dostawie przypisać właściwego przewoźnika.

Czy za tym rozwiązaniem pójdą następni? Trudno oczekiwać, by nagle klienci sklepów internetowych zniechęcili się do ekspresowej dostawy i wygodnych zakupów, zatem usprawnienie i przyspieszenie realizacji zamówienia czeka niebawem pewnie wszystkich sprzedających. I nie tylko na Allegro.

Poliż Ecommerce