Zobacz, które reklamy naprawdę działają

  fot. Paweł Czerwiński / unsplash.com

fot. Paweł Czerwiński / unsplash.com

Reklama na Facebooku, YouTube, a może jednak na billboardzie? Sprawdź, która działa najlepiej.

Raport IRCenter pokazuje, że jednoznacznej odpowiedzi na pytanie „co działa?” niestety nie ma. Ile ludzi, tyle ulubionych reklam. I choć mamy 2018 rok, to – zgodnie z wynikami badania – reklama online nie musi wcale oznaczać tej najskuteczniejszej. A przynajmniej nie w każym przypadku.

Rzut oka bowiem na listę „najbardziej irytujących” reklam i okaże się, że liderami w tym zestawieniu są np. owoce e-mail marketingu, a zaraz za nimi reklamy wyświetlane na YouTube i Facebooku…

Najbardziej irytujące reklamy:

  • E-maile reklamowe – 40% wskazań

  • Wiadomości SMS z ofertami – 39%

  • Spoty w telewizji – 34%

  • Reklamy na YouTube – 32%

  • Reklamy na Facebooku – 19%

  • Reklamy na Instagramie – 8%

Te natomiast, które przyciągają uwagę najczęściej, to pojawiające się poza kanałem online – spotykane np. na billboardach. Zapamiętywalne są też reklamy w czasopismach, radiu i oglądane na różnego rodzaju wydarzeniach i eventach. Co ciekawe – reklama wyświetlana na banerach internetowych wymieniana była jako „przyciągająca uwagę” tylko przez 15% badanych.

Reklamy przyciągające uwagę konsumentów:

  • Outdoor – 30%

  • Reklamy w czasopismach – 26%

  • Reklamy w radiu – 22%

  • Reklamy na eventach – 20%

  • Wiadomości SMS – 19%

  • Lokowanie produktu w TV – 18%

  • Reklamy na YouTube – 18%

  • E-maile reklamowe – 16%

  • Banery reklamowe na stronach www – 15%

  • Reklamy w serwisach VOD – 4%

Jeśli zaś chodzi o sam kanał online… Codziennie najchętniej przeglądany jest Facebook. Dalej portale internetowe oraz YouTube. Instagram, Snapchat, serwisy VOD – tu statystyki poprawia szczególnie pokolenie Z, bardzo aktywne we wszystkich popularnych dziś w sieci serwisach.

 
Codzienne_korzystanie-z-internetu_IRCenter.png
 

Mimo to, nie zajmują one pierwszego miejsca pośród reklam, które wpływają na decyzje zakupowe. Nawet Pokolenie Z za najbardziej przekonujące reklamy podaje te widziane na eventach (52%), w telewizji (49%), albo na billboardach (49%). Reklamy na Facebooku wskazało z tego przedziału wiekowego 47% pytanych.

 
Reklamy-wplywajace-na-decyzje-zakupowe-IRCenter.png
 

Jak więc wskazują autorzy raportu, mimo cyfryzacji społeczeństwa i wyraźnego kierunku w coraz częstszym korzystaniu z urządzeń mobilnych, to tradycyjne formaty reklamowe (ulotki, spoty w TV, billboardy) wciąż uznawane za najbardziej lubiane i przekładające się na zakupy.

Nie warto więc chyba całkowicie z nich rezygnować, nawet podczas prowadzenia najbardziej nowoczesnego biznesu online.

Poliż Ecommerce