Black Friday 2018: kto i za ile idzie na zakupy

  fot. unsplash.com

fot. unsplash.com

W 2017 roku Polacy kupili w trakcie Black Friday o 100% więcej elektroniki i odzieży niż zwykle. Jak będzie tym razem?

Prognozy są bardzo obiecujące. Raz dlatego, że coraz więcej polskich sklepów internetowych dołącza do sprzedażowych świąt w rodzaju Black Friday (23 listopada) czy Cyber Monday (26 listopada), dwa – polscy kupujący coraz liczniej robią zakupy w sieci, zwłaszcza w okresie dużych wyprzedaży. Raport z badania TNS Kantar (wykonanego przez TNS Kantar na zlecenie eBay w październiku 2018 r., na grupie 1034 Polaków w wieku 16-54 lat) tylko te podejrzenia potwierdza.

Jeszcze dwa, trzy lata temu rozpoznawalność w Polsce popularnych na Zachodzie okazyjnych dni, wahała się poniżej 50%. W tym roku – jak informuje TNS Kantar – aż 87% badanych wie, czym jest Black Friday i Cyber Monday. To o 12% więcej niż w 2017 roku.

Więcej Polacy planują też wydawać. Średnio – 340 zł, z czego najwięcej mężczyźni (408 zł, przy 271 zł kobiet). Od Black Friday również, aż 32% badanych zamierza rozpoczynać już zakupy świąteczne. Warto więc odpowiednie oferty podsunąć kupującym już teraz, bez czekania na pierwszą Gwiazdkę.

Jak informuje TNS Kantar, aż 6,7 miliona Polaków zrobi zakupy w czasie Black Friday czy Cyber Monday, a ich wydatki przekroczą łącznie kwotę 2,3 mld złotych.

Co najchętniej będą kupować? Najbardziej chodliwymi towarami są w tym okresie ciuchy, buty i inne akcesoria (57%), dalej elektronika (43%), a także artykuły dla domu i ogrodu (13%). Ale – skoro 66% internautów zamierza w trakcie Black Friday i Cyber Monday szukać w sieci „atrakcyjnych ofert” – szansę na udaną sprzedaż ma w zasadzie każdy. Musi „tylko” wyróżnić się na tle konkurencji.

Jak to zrobić? Na przykład zaczynając od sprawdzenia innego raportu – tym razem o rzucającego światło na najpopularniejsze i najbardziej działające reklamy.

  Źródło: TNS Kantar

Źródło: TNS Kantar

Poliż Ecommerce