W internecie kobiety ufają kobietom

Kto wyznacza trendy, style i kształtuje opinie w internecie? Odpowiedzi na te i inne pytania przynosi nowy raport indaHash.

62% objętych badaniem „How influencers became publishers” kobiet twierdzi, że najbardziej opiniotwórczy są dla nich inni użytkownicy mediów społecznościowych, 45% deklaruje, że w ciągu ostatniego tygodnia kupiło produkt widziany w mediach społecznościowych. To wyniki zdecydowanie wyższe niż w przypadku biorących udział w badaniu mężczyzn – ci ufają opiniom innych tylko w 48%, a do tego, że kupują produkty widziane w ciągu ostatnich siedmiu dni, przyznaje się zaledwie 31%.

  labs.indahash.com

labs.indahash.com

 

Autorzy raportu stawiają więc tezę, że to kobiety rządzą dzisiejszymi social media. Nie tylko stanowią aż 68% influencerów, czyli osób kreujących opinie i trendy, ale też są w mediach społecznościowych najaktywniejsze.

 

Kobiety generują więcej treści, więcej czasu spędzają na Instagramie i Facebooku, a 64% z nich publikuje posty częściej niż raz dziennie (przy 54% mężczyzn). Selfie, posty modowe i z podróży – to najchętniej produkowane przez nich materiały. Nic więc dziwnego, że firmy szukające osób wpływowych w social media i takich, które będą mówiły do klientów w imieniu marki, stawiają właśnie w większości przypadków na panie.

  labs.indahash.com

labs.indahash.com

 

Takie decyzje też są podparte w tym raporcie twardymi danymi: jeżeli bowiem aż 77% kobiet uważa, że tzw. influencerki są równie, albo nawet ważniejsze, od mediów tradycyjnych, to jak firmy inwestujące w reklamę w internecie i nowoczesne kanały informacji, mają ich nie zauważać? Można się zżymać na ten „zawód”, który zrodził się na Instagramie i przy robieniu selfie, ale w świecie współczesnym nie można siły social media podważyć. I duże biznesy zdają sobie z tego doskonale sprawę. Zwłaszcza, jeśli szef jakiejś firmy bierze do ręki podobne badania, a z nich jasno wynika, że: 79% badanych bardziej ufa opiniom z internetu niż telewizji czy radia, a 83% zdecydowanie woli śledzić w internecie prawdziwe osoby, nie profile firmowe.

  labs.indahash.com

labs.indahash.com

 

Jak się do tego mają jednak małe biznesy i sklepy internetowe? Niekoniecznie, przez mniejsze budżety czy wręcz bez pieniędzy na promocję, stoją na straconej pozycji. Jak wynika z cytowanego raportu, 78% influencerów chętnie podejmie się promocji marki, którą sami lubią i chcą się przy niej pokazywać, za darmo. No, może nie za totalnie darmo, bo zapewne będą liczyć na darmowe towary ze sklepu, prezenty i czy inne angażujące upominki, niemniej jednak nie wymagające dodatkowych i dużych nakładów finansowych.

Więcej ciekawych wniosków znajdziesz w pełnej wersji raportu: https://labs.indahash.com/wp-content/uploads/2017/06/indaHash_LABS_report_2017.pdf

O tym natomiast, jak skorzystać z pomocy influencerów w sklepie internetowym pisaliśmy już tutaj: https://www.polizecommerce.pl/poradniki-1/2017/5/4/influnencer-w-sklepie-internetowym.

Poliż Ecommerce