Dlaczego lepiej kupować online?

  fot. pexels.com

fot. pexels.com

Jeśli prowadzisz sklep internetowy lub sprzedajesz przez internet – koniecznie sprawdź te dane.

Powodów, dla których ludzie decydują się na zakupy online zamiast w sklepach tradycyjnych (i odwrotnie) jest całkiem sporo. Dla jednych czynnikiem decydującym będzie nieograniczony czasem i miejscem dostęp do danej oferty, dla innych możliwość szybkiego porównania cen z konkurencją, albo znacznie większy wybór niż w placówce stacjonarnej. Warto mieć te informacje na uwadze przy tworzeniu własnej oferty online – wskazują bowiem one kierunek, w którym dobry sklep internetowy powinien od początku działalności podążać.

Jeżeli bowiem ta część kupujących, która chce zaoszczędzić np. czas podczas zakupów w internecie, nie może otrzymać informacji w sklepie, że na dostarczenie zrobionych zakupów będzie musiała czekać do tygodnia. Tych natomiast, którzy „muszą zobaczyć/dotknąć produkt”, należy przekonać wyczerpującym i przekonującym opisem towaru – tak, by mieli poczucie, że nie kupują kota w worku, a ich wyobrażenie produktu jest zgodne ze stanem faktycznym.

Ale to jeszcze nie wszystko. Ważna przy prowadzeniu wiarygodnego i przyciągającego klientów e-biznesu jest nie tylko niska cena oferowanych towarów, nie tylko wygodna dostawa, ale i łatwy kontakt ze sprzedającym. Klienci chcą też mieć wybór przy rodzaju komunikacji z nimi – nie chcą, by sprzedający narzucał im się, zasypywał ofertami i kontaktował się jednocześnie za pośrednictwem różnych kanałów. Edukacja w zakresie sprzedawanych produktów, otwartość na komentarze i oceny, także te nawet negatywne, oraz obsługa popularnych kanałów social media – oto, co wzbudza zaufanie u kupujących.

Poniższe dane pochodzą z raportu KPMG „The truth about online consumers”.

Poliż Ecommerce