Jak wyglądać będzie przyszłość zakupów?

Bezgotówkowe i wygodne zamówienia, sto procent bezpieczeństwa – tak klienci z Europy widzą przyszłość zakupów.

Przedstawiony niedawno przez firmy Comarch i Kantar TNS raport „Future of shopping. Latest trends in retail. Today and 2030” potwierdza tezy, że „cyfryzacja” jest przyszłością handlu. W odpowiedziach udzielanych w trakcie badania konsumenci nie wyzbywali się co prawda całkowicie skłonności do zakupów w marketach i sklepach tradycyjnych, ale w większości deklarowali chęć przejścia na transakcje bezgotówkowe, a najlepiej – opłacane nie tyle nawet kartami płatniczymi przy kasach, co całkowicie mobilnie. Bez kolejek, bezpiecznie i wygodnie.

Zdaniem pytanych, wkrótce niemal wszystkie sklepy, jeśli zechcą pozostać konkurencyjne, będą musiały oferować usługi online i mobile. Aż 86% ze sklepów zastąpi wkrótce kasy i systemy POS całkowicie mobilnymi metodami płatności, a klienci będa domagać się możliwości przeglądania oferty danego sklepu z poziomu tabletu czy smartfona - bez konieczności przeglądania wieszaków i zaglądania na półki sklepowe.

  Źródło: Future of shopping. Latest trends in retail. Today and 2030

Źródło: Future of shopping. Latest trends in retail. Today and 2030

Inny ciekawy wniosek płynący z badania to podejście kupujących do programów lojalnościowych. 75% pytanych przyznaje się, że bierze w nich udział. Ale – najchętniej na własnych warunkach...

Preferowany kanał komunikacji o programie:

  • 30% online
  • 50% w sklepie, przy kasie
  • 4% via smartfon

Preferowany kanał przesłania kuponów i promocji:

  • 32% e-mail, kanał cyfrowy
  • 27% poczta tradycyjna
  • 22% e-mail, druk
  • 17% aplikacja
  • 2% prasa

Co ma największe znaczenie dla konsumenta?

  • Zasady działania programu
  • Przejrzystość w dostępie do moich danych
  • Wiedza na temat wykorzystywania danych osobowych
  • Łatwa możliwość wypisania się
  • Nagroda/bonus za udostępnienie danych

O innych preferencjach kupujących w sieci można wiele ciekawego przeczytać w naszym poprzednim wpisie

Poliż Ecommerce