Aaaaaby sprzedać gry i seriale

  fot. Unsplash.com

fot. Unsplash.com

Polacy chętnie wydają swoje pieniądze na filmy, książki i seriale w formie cyfrowej. A potem korzystają z nich, gdzie tylko popadnie.

Polacy kupujący treści audio, wideo oraz ebooki za pośrednictwem sklepów internetowych, najczęściej korzystają z tych dóbr w domowym salonie. Drugim miejscem, gdzie multimedia są przez nich najchętniej pochłaniane jest sypialnia, trzecim łazienka, a czwartym – lokalizacja poza domem. Po filmy, książki, gry i seriale kupione online sięgają zatem niemal wszędzie, gdzie tylko uda im się złapać kontakt z siecią. Jak pokazuje raport firmy PayPal i SuperData Research, ten trend z roku na rok się umacnia i można się spodziewać, że sklepy oferujące tego rodzaju produkty również będą zyskiwać na znaczeniu w branży ecommerce.

 

Dlaczego ebooki, dlaczego mp3?

Bo nie trzeba czekać i płacić za przesyłkę (to argument przemawiający do 69% kupujących), bo za ebooka płaci się mniej niż za książkę w formie tradycyjnej (60% odpowiedzi). Podobne argumenty padają przy zakupie produktów w innych kategoriach – jeśli ktoś decyduje się na zakup dostępu do usługi VOD lub do jednorazowego pokazu filmu to dlatego, że chce go obejrzeć tu i teraz. Bez konieczności oczekiwania na produkt czy przemieszczania się w celu jego odbioru (np. zakup DVD z w sklepie stacjonarnym). Tak samo rzecz się ma z grami – kiedyś kupowane głównie w tradycyjnych sklepach i stawiane potem dumnie na półce, dziś ściągane są ze sklepów internetowych, oferujących szybki i bezpośredni dostęp do pożądanych treści z poziomu konsoli.

 
 

W jakie gry Polacy grają najczęściej? 56% pytanych wybiera gry z kategorii akcja, 49% FPS, a 45% gra w gry przygodowe. Z muzyki najpopularniejszy jest pop (76%), rock (71%) oraz hip-hop (45%). Jeśli zaś chodzi o książki – 31% wybiera publikacje o biznesie i finansach, 30% o edukacji, a 27% stawia na thrillery i kryminały. Pośród filmów rządzą niepodzielnie komedie (82%, po nich akcja 66% i dramat 48%).

 
 

Kto sprzedaje najwięcej multimediów?

Najpopularniejsze serwisy udostępniające odpłatnie muzykę w Polsce to Google Play Music (56% użytkowników zrobiło tam zakupy w ciągu ostatnich 3 miesięcy), Spotify (49%), oraz iTunes (20%).
E-booki: Empik (65%), Google Play Books (31%), Amazon (22%).
Filmy, seriale, treści wideo: Google Pay (50%), VOD (38%).
Gry mobilne najczęściej kupujemy w Google Play (91%) i Apple App Store (24%). Gry na PC: na Steam (70%) i Origin (36%). Gry na konsole: PlayStation Store (60%) i Xbox Live (38%).

 

Poliż Ecommerce