Polski e-commerce: więcej, częściej, lepiej

  fot. unsplash.com

fot. unsplash.com

Sklepy wysyłają więcej towarów, rosną wartości zamówień – nowe badania przynoszą bardzo dobre notowania z polskiej branży e-commerce.

„Polskie e-sklepy, obsługiwane zwykle przez 2-9 pracowników, wysyłają coraz mniej drobnych przesyłek oraz coraz częściej realizują w skali miesiąca wysyłkę ponad tysiąca paczek” – mówi Marek Lekki, dyrektor zarządzający ARC Rynek i Opinia – firmy, która przygotowała kolejny raport, podsumowujący kondycję rodzimej branży.

Wynika z niego, że wyraźnie rośnie odsetek sklepów obsługujących większe zamówienia – od tysiąca do 5 tys. paczek wysyłanych miesięcznie, spada natomiast udział sklepów wysyłających poniżej 100 przesyłek w miesiącu. Rośnie też wartość zamówień – coraz więcej sklepów jednorazowo notuje zakupy w przedziale cenowym 200-500 zł. W porównaniu do roku ubiegłego z kolei, rzadziej polscy klienci robią zakupy na kwotę poniżej 50 zł.

„W zakresie dostawy zakupionych produktów, klienci sklepów stawiają w pierwszej kolejności na Pocztę Polską” – dodaje Marek Lekki. Tuż za nią na liście najpopularniejszym kanałów dostaw towarów w badanych sklepach są usługi kurierskie – zDHL, DPD i InPostem na czele. Z doręczeniem, najczęściej, na dzień po zakupie (67%).

 

Wniosek? Polski rynek e-commerce ładnie się rozwija – w tempie około 20% na rok. I nic nie wskazuje na to, by ten rozwój miał się niespodziewanie zatrzymać. Wciąż jeszcze przed całą branżą wiele wyzwań i nowych możliwości, które dopiero przybliżą nas do trendów zakupowych i standardów znanych już dobrze na Zachodzie.

Poliż Ecommerce