Kobiety więcej planują, klienci niechętnie sugerują się reklamą. Co jeszcze wiemy o Polakach na zakupach?

  fot. unsplash

fot. unsplash

Sprzedajesz w sieci? Te dane są dla ciebie. Z nimi łatwiej będzie ci planować akcje marketingowe dla klientów.

 

Czy wiesz, że tylko 3,5% pytanych w badaniu agencji Freebee, oferującej kompleksowe rozwiązania w zakresie tworzenia strategii marketingowo-sprzedażowych, deklaruje, że kupuje pod wpływem reklamy? 3,5%! Dużo bardziej zachęca ich do zakupów rekomendacja innych – 9% badanych przyznało, że recenzja produktu czy czyjaś opinia działa na nich mobilizująco.

Czyżby więc spoty reklamowe w radiu i telewizji, a także billboardy, spełniały głównie zachcianki agencji reklamowych i szefów od marketingu? Jak widać po tych danych, bywają mocno przeceniane, bo motywacje zakupowe Polaków, zwłaszcza w kontekście nowych mediów i technologii, bardzo się zmieniają. 

Dziś do zakupów bardziej niż tradycyjna forma reklamy, zachęca profesjonalna i budująca przyjacielską więź obsługa klienta oraz działania pokazujące, że zastosowanie danego towaru w życiu codziennym, przynosi realne korzyści. Stąd taka popularność dzisiaj blogerów, influencerów, którzy przekonują swoich widzów i odbiorców do różnych marek. Warto też mieć na uwadze wprowadzenie programów lojalnościowych i klubów członkowskich, które dadzą klientowi poczucia ekskluzywności i traktowania go w sposób, którego nie znajdzie w innym sklepie lub pod innym adresem.

Ktory z czynnikow decyduje o zakupie_raport Freebee.png

Niemniej ważne jest, do kogo kierujemy swoją ofertę – z badania agencji Freebee wynika bowiem, że to kobiety częściej zastanawiają się nad ewentualnymi zakupami, rozważają „za” i „przeciw” i planują domowy budżet. Przyznaje się do tego 72% badanych, przy 52% mężczyzn.

Kobiety też częściej decydują się na zakup nie kierowany ceną. Niezależnie jednak od płci, coraz więcej klientów deklaruje, że zwraca przy zakupach uwagę na jakość obsługi oraz podejście danej marki do sprzedaży. Cena nadal odgrywa najważniejszą rolę, jednak nie tylko ona determinuje konsumentów do finalizacji zamówienia. 

Wartosc dodana przy zakupach_raport Freebee.png

A co klientów zniechęca do kupowana w internecie? Najczęściej niecierpliwość i niechęć do oczekiwania na przesyłkę. Taki pogląd zadeklarowało w badaniu aż 40% badanych przez Agencję Freebee. Ale więcej klientów mają też sklepy, po których się łatwo nawiguje i oferują wygodne metody dostaw i zwrotów.

Poliż Ecommerce