Dobra wyszukiwarka poprawia konwersję zakupów

fot. unsplash.com

fot. unsplash.com

Klienci, którzy korzystają z wyszukiwarek, kończą swoją wizytę zakupem cztery razy częściej od pozostałych - pokazują dane ze sklepów internetowych Shopera. Ale ten wynik można jeszcze poprawić.


Wyszukiwarka w sklepie internetowym to z jednej strony oczywistość i dla kupujących żadna magia, ale… wyszukiwarka wyszukiwarce nierówna. I jak informują specjaliści pracujący przy sklepach internetowych Shoper, tylko ta zaawansowana - czyli maksymalnie ułatwiająca zakupy - może wyraźnie poprawić wyniki sprzedaży.

Przykład z życia wzięty: nowa szukajka w sklepach Shoper właśnie, udostępniona na wiosnę 2019 roku. „Sprzedawcy, którzy ją uruchomili notują dla klientów korzystających z wyszukiwarki wzrosty liczby transakcji średnio o ponad 30 proc.” - słyszymy w Shoprze. „Wskaźnik ten jest najwyższy, gdy kupujący korzystają z urządzeń mobilnych, gdzie nawigacja w sklepie jest trudniejsza, a skuteczna wyszukiwarka potrafi ją znacznie uprościć.”

 

Po czym poznać dobrą wyszukiwarkę?

Użytkownik wpisujący hasło w nową wersję wyszukiwarki nie powinien zastanawiać się, jak sprzedawca nazwał swoje produkty. Mechanizm uzupełniania tekstu powinien za to szukać zadanych fragmentów zarówno w nazwach produktów, ich opisach, kategoriach i atrybutach lub też po nazwach producentów. Tak właśnie dzieje się za sprawą nowej wyszukiwarki w sklepach Shoper.

 
 
Nowa_wyszukiwarka_sklep_Shoper (1).gif
 
 

Z analiz Shoper.pl wynika, że sesja na stronie sklepu trwa średnio 2,5 minuty, a to znaczy, że sprzedający powinni maksymalnie ułatwić swoim klientom szybkie znalezienie tego, czego szukają. Funkcji wyszukiwania używają najczęściej klienci, którzy nie trafili do sklepu przypadkowo. Ci są bardziej zaangażowani i zdeterminowani od pozostałych. Dlatego wyszukiwarka powinna odgrywać bardzo istotną rolę. W jednym ze sklepów na przykład, z akcesoriami do telefonów, co czwarty klient znajduje nowy gadżet przez wyszukiwarkę, a w innym, z modą, aż 43% użytkowników zaczyna zakupy od użycia wyszukiwarki właśnie.

 

Po co inwestować w wyszukiwarkę?

Jak podaje Shoper.pl, co czwarty sklep uruchomiony na tym oprogramowaniu ma w sprzedaży więcej niż 1 tys. produktów, a to oznacza, że kupujący nie jest już w stanie przejrzeć skutecznie oferty sklepu bez pomocy odpowiedniego narzędzia. Najsprawniejsza wyszukiwarka to zaś ta, która poza sprawnym przeszukiwaniem katalogu sklepu i autouzupełnianiem, korzysta jeszcze ze słownika synonimów i wyłapuje literówki. Te ostatnie to w końcu zmora ecommerce’u - internauci wpisują słowa niedbale i tylko ci, którzy umiejętnie to wykorzystają, zanotują najwyższą konwersję.

 
 
Shoper_Premium_Slownik-synonimow.gif
 
Poliż Ecommerce