5 argumentów przemawiających ZA certyfikatem SSL

fot. unsplash.com

fot. unsplash.com

Kłódka i HTTPS na początku adresu strony to dla dzisiejszych klientów e-sklepów pierwszy sygnał, że to będą udane zakupy.

„Wszystko jest dobrze, jest bezpiecznie” – zwykli mówić jeszcze kilka lat temu ci właściciele sklepów, którzy nie widzieli potrzeby instalowania na swoich stronach certyfikatów SSL. Jasne, dopóki klient się nie skarży, dopóty nie ma co się o niego martwić – znamy takie podejście do prowadzonej działalności handlowej. Ale rynek e-commerce dynamicznie się zmienia, a wraz z nim również oczekiwania kupujących. I ci coraz częściej wchodząc na jakąś stronę pierwsze co robią, to sprawdzają, czy jest ona zaszyfrowana, i dopiero później decydują czy są zainteresowani zakupami.

Kłódka i skrót HTTPS na początku adresu strony to dla dzisiejszych klientów e-sklepów pierwszy sygnał, że to mogą być udane zakupy. Jeśli tych oznaczeń brakuje, 8 na 10 potencjalnych klientów opuści odwiedzoną stronę. „Umiemy coraz lepiej rozpoznawać, czy strona w sieci jest bezpieczna czy nie” – podkreśla Sergiusz Olszowy, Senior e-commerce Specialist, odpowiedzialny w sklepach Shoper za certyfikaty SSL. „Zapewne po części jest to efekt RODO i zasługa podejmowania przez media tematu naszych danych osobowych w internecie. Tłumaczyłoby to, dlaczego tak szybko rośnie liczba e-sprzedawców, którzy kupują lub przedłużają certyfikat na stronie” – dodaje.

HTTP czy HTTPS_SSL w sklepie internetowym.jpg

A jak informują dane ze sklepów Shoper, w 2018 r. liczba sklepów na tej platformie korzystających z zabezpieczenia certyfikatem SSL wzrosła o aż 33%.

Co im to daje? Czy tylko zadowolenie klienta? Okazuje się, że absolutnie nie.

1. SSL potrzebny jest przy nowoczesnych metodach płatności

Chcąc prowadzić sklep internetowy, w którym klienci będą mogli płacić za pomocą szybkich przelewów i wygodnych metod płatności, bez SSLa ani rusz.

2. Bez niego nie zbudujesz też zaufania

Nie ma nic gorszego dla e-biznesu niż wyświetlana przed wejściem na jego stronę informacja: „Ta strona jest niezabezpieczona” lub „niebezpieczna”. Trudno po czymś takim próbować wzbudzić zaufanie u potencjalnego odbiorcy.

3. Certyfikat poprawia pozycję nie tylko u klientów

Jeśli Google wymaga od e-sklepów szyfrowania danych, a z wyszukiwarki Google korzysta w Polsce ponad 95% internautów, to wniosek jest prosty – żeby pojawiać się w Google i wyświetlać się potencjalnym klientom, trzeba mieć zainstalowany certyfikat SSL.

4. Ułatwia też reklamowanie w sieci

I znowu – nie tylko w Google, ale też na Facebooku. Najpopularniejsze wyszukiwarki i serwisy social media stawiają certyfikat SSL na początku swoich wymagań względem e-sklepów.

5. SSL to też bezpieczeństwo dla samych kupujących

Producenci oprogramowania wystawiający e-sklepom certyfikaty SSL gwarantują jego skuteczność. Przykładowo firma Certum, która odpowiada za SSL dla sklepów internetowych Shoper, zobowiązuje się do wypłacenia użytkownikom od 200 tys. do 1 mln euro w przypadku, gdyby ich technologia okazała się zawodna...

Poliż Ecommerce