10 najważniejszych aplikacji w e-sklepie. Sprawdź, czy masz je wszystkie

  fot. unsplash.com

fot. unsplash.com

Według danych ze sklepów internetowych Shoper, właściciele e-biznesów coraz chętniej pobierają zewnętrzne aplikacje, wspomagające ich codzienną pracę. I nie tylko te związane z RODO.

„Gotowe” sklepy internetowe, sprzedawane jako usługa, najczęściej wyśmiewane są przez ich przeciwników przez wgląd na ich „zamkniętą” formę i „ograniczenia”. Bo jeśli ktoś kupuje oprogramowanie „gotowego” sklepu, to nie może już z nim więcej nic zrobić. Ale jak się okazuje, dziś to się dzieje już tylko w teorii.

Dzięki licznym i ciągle powstającym dodatkom, właściciele takich sklepów mogą w prosty sposób je rozbudować o kolejne funkcjonalności podyktowane specyfiką konkretnej branży lub grupy docelowej. Oprogramowanie jest dziś tworzone tak, że pozwala w bezpieczny sposób rozwijać narzędzia z uwzględnieniem potrzeb konkretnego sprzedawcy – mówi Krzysztof Helak, odpowidzialny na platformie Shoper za App Store – czyli miejsce ze wspomnianymi dodatkami dla gotowych sklepów.

Rzeczywiście aplikacje-dodatki do sklepu są w stanie uprościć procesy i zautomatyzować część dotąd ręcznie wykonywanych prac w e-sklepie. Oto kilka przykładów wybranych przez Krzysztofa.

Regulamin sklepu internetowego

Bo każdy sklep musi mieć przecież regulamin. Dlatego aplikacja ułatwiająca jego tworzenie zajmuje pierwsze miejsce w zestawieniu najczęściej wybieranych spośród sklepów pracujących na platformie Shoper. Konkretny dodatek pod nazwą Regulaminy Shoper w prosty sposób pozwala dopasować dokument do prowadzonej działalności. Dzięki temu w kilka klików każdy może wygenerować sobie regulamin z wszystkimi niezbędnymi informacjami o swojej firmie.

Po drugie — Facebook

Nowo powstające sklepy wiedzą, że bez ich obecności w social mediach już ani rusz. Dlatego instalują aplikację Sklep na Facebooku oraz Shoper Messengera. Największy serwis społecznościowy na świecie ma bowiem duże przełożenie na e-commerce. Nie tylko skupia odbiorców z całego świata, ale także umożliwia na przykład sprzedawcom korzystanie z Facebook Dynamic Ads. Czyli dodatku pozwalającego na prowadzenie efektywnego remarketingu wśród użytkowników tego kanału. Aplikacja wysyła do Facebooka informacje o zachowaniach klientów i na tej podstawie dobiera reklamy, które mają zachęcać ich do powrotu.

Fakturowanie i magazyn

O tym, że od samego początku działań w e-commerce warto dbać o porządek w sklepie wie... każdy e-sprzedawca, który o tym nie pomyślał za pierwszym razem. A w kształtowaniu odpowiednich nawyków pomagają aplikacje księgowo-magazynowe, działające niezależnie od skali działalności. Rozwiązania podobne do Favato pozwalają na gromadzenie wszystkich dokumentów księgowych w jednym miejscu. Umożliwiają także bieżącą korektę zatowarowania po każdym zamówieniu, sprawdzenie statusu płatności i ułatwiają inwentaryzację.

Logistyka w e-commerce

W e-commerce bardzo ważna jest również logistyka – towar musi dotrzeć do klienta. Dlatego każdy sklep stara się znaleźć odpowiedniego przewoźnika. W wyborze może pomóc nie tylko cena, ale również automatyzacja działań. Dla przykładu: zamawianie kuriera przyspieszy aplikacja integrująca e-sklep z systemem DPD – cały proces zamawiania usługi kurierskiej odbywa się w panelu administracyjnym sklepu, dzięki czemu przedsiębiorca nie traci czasu na mailowe lub telefoniczne kontakty z dostawcą. Kolejne zamówienia w kilku krokach zamieniają się w wysłane paczki.

Sugestie w wyszukiwarce

Wyszukiwarki internetowe już od dłuższego czasu same podpowiadają kolejne wpisywane słowa i ułatwiają znalezienie tego, czego szukamy. Teraz taka funkcja jest dostępna również w e-commerce. Po zainstalowaniu w sklepie aplikacji o nazwie Sugestie Wyszukiwarki, klient wystarczy, że wpisze w wyszukiwarce tylko trzy pierwsze znaki, aby zobaczyć podpowiedzi dostępnych produktów. Wskazówki dotyczą nie tylko samej nazwy towaru – bazują też na elementach opisów lub kodach.

Stany magazynowe

„Co z towarem?” – to pytanie, na które musi sobie odpowiedzieć każda osoba startująca z e-biznesem. Jedni sprzedają bowiem w sieci ręcznie i przez siebie robione produkty, inni muszą szukać odpowiedniego towaru na hurtowniach. I dla tych ostatnich właśnie jest ten akapit, aprzede wszystkim integracja z AB SA, czyli jednym z największych dostawców sprzętu IT, fotograficznego, AGD/RTV, zabawek i oświetlenia. Aplikacja o takiej samej nazwie pozwala na automatyczne aktualizowanie stanów magazynowe, cen produktów, a także dodawanie nazw i opisów towarów do e-sklepu. Oraz, co nie mniej ważne, daje dostęp do bazy ponad 70 tys. produktów.

Pomocny Subiekt

Codzienna praca w e-commerce nie zawsze jest przyjemnością i trzeba zmagać się z szeregiem działań, które potrafią przyprawić o ból głowy. Od wielu lat technologiczną aspiryną na te problemy jest seria programów Subiekt, z których ostatni, w wersji GT, daje wiele ciekawych możliwości. Między innymi integrację i wykonywanie wszystkich działań z poziomu panelu e-sklepu – łatwiejsze opisywanie dokumentów handlowych i magazynowych, prowadzenie kartoteki kontrahentów, produktów i rozliczeń. A to naprawdę bywa pomocne.

Marketing automatyczny

Kolejna integracja, tym razem z SALESmanago, kompleksowo udostępnia narzędzia do niedawna zarezerwowane tylko dla największych firm. Aplikacja pozwala zautomatyzować odzyskiwanie porzuconych koszyków zakupowych, tworzyć kampanie win-back, czy realizować strategie customer retention.

Cross i up selling

Cross i up selling to techniki, które pomogły m.in. Amazonowi wspiąć się na szczyt handlu internetowego. Podobne elementy można stosować także w mniejszym e-sklepie. Aplikacja Produktów Powiązanych pozwala bowiem prezentować klientom dodatkowe propozycje przy kartach produktów. Dowolność powiązań, jakie można skonfigurować, umożliwia np. zestawienie droższych lub tańszych odpowiedników z produktami komplementarnych, które przydadzą się klientowi. Jeśli więc produktów w e-sklepie masz dużo, powinieneś je częściej grupować.

E-sklep zgodny z prawem

Przedsiębiorcy stanęli niedawno przed realnym problemem przygotowywania wielu nowych dokumentów i umów z użytkownikami, w związku z wprowadzeniem dyrektywy RODO. Dlatego we współpracy z Legal Geek powstały dwie aplikacje, które pozwalają stworzyć niezbędną i aktualną dokumentację, bez umawiania się na konsultację z prawnikiem.

Co dalej?

– Oczywiście na tym nie koniec. Właściciele e-sklepów świetnie rozumieją, że chcąc skutecznie sprzedawać w internecie warto sięgać po sprawdzone rozwiązania, które automatyzują część ich pracy. Dlatego na bieżąco uzupełniamy katalog dostępnych aplikacji, starając się o zapewnienie z jednej strony rozwiązań nowoczesnych, a z drugiej takich, które w realny sposób wpływają na usprawnienie codziennej pracy, podnosząc wartość sprzedaży - podsumowuje Krzysztof Helak. Warto tym nowościom się przyglądać.

Poliż Ecommerce