Allegro, DaWanda, a może… własny sklep internetowy?

  fot. unsplash.com

fot. unsplash.com

Gdzie jeden serwis się zamyka, drugi podnosi opłaty za wystawianie ofert, może najlepszą alternatywą powinien być… sklep internetowy?

 

Jak wynikało z badań prowadzonych przez firmę Home.pl, 65% polskich przedsiębiorców utożsamia sukces z poczuciem niezależności. Innymi słowy: świadomość, że jest się panem swojego losu, i że można robić w życiu to, co chce się najbardziej, bez zależności od osób trzecich, jest najbardziej mobilizująca. 34% pytanych za sukces uważa stworzenie własnej marki od podstaw, 23% tworzenie miejsc pracy, a 28% właścicieli firm „utożsamia sukces z uzyskiwaniem miesięcznie konkretnych dochodów (od 10 do 100 tys. zł netto)”.

Niemal wszyscy natomiast podkreślają, że żeby z powodzeniem sprzedawać i osiągnąć sukces, trzeba być aktywnym online. I nie tylko przy użyciu Facebooka czy Allegro, ale że należy pracować nad budową i promocją własnej marki w sieci. 35% badanych zdaje sobie sprawę, że pomoże im w tym sklep internetowy – i słusznie kombinują, bo to nie do marketplace'ów, ani nie do aukcji, ale właśnie do samodzielnych e-sklepów należy przyszłość handlu online.

Dziś, kiedy DaWanda zamyka swoją działalność w Polsce, a Allegro podnosi opłaty za prowadzenie sklepu oraz za wystawianie produktów, hasło „własny sklep internetowy” powinno być bardziej niż kiedykolwiek wcześniej na czasie.

Sklep internetowy w końcu, możliwy do założenia w ciągu pięciu minut i dziś nawet bez prowadzonej firmy, pozwala dotrzeć do dużo większej liczby odbiorców niż sklep stacjonarny, jest też od niego dużo tańszy w utrzymaniu, a żeby go prowadzić nie trzeba wcale wychodzić z domu. W przeciwieństwie zaś do marketplace’u – nie musi pobierać opłat za sprzedaż, daje swobodę działania i pracy na własne konto, a przede wszystkim – jest rozwojowy. I można go rozbudowywać wedle potrzeb własnego biznesu i jego pozycji na rynku e-commerce.

 

Jak z nim zacząć?

Zamiast tysiąca wypisanych tu słów lepiej posłuchać, co na ten temat miał do powiedzenia na pierwszym spotkaniu „Spróbuj E-handlu” Łukasz Kozłowski – szef działu utrzymania klienta na platformie sklepów internetowych Shoper. Naprawdę daje do myślenia.

Poliż Ecommerce