Fulfillment, czyli niech zrobią to za ciebie

  fot. unsplash.com

fot. unsplash.com

Niska cena to często za mało. Klienci cenią sobie również dobrą obsługę i sprawną wysyłkę. A takie zapewnia m.in. usługa fulfillmentu.
 

Co musisz wiedzieć na starcie?

Usługa fulfillmentowa zapewnia każdemu sklepowi internetowemu komplementarną obsługę sprzedaży: od zarządzania dostawcami, przez obsługę magazynową i wysyłkę paczek, aż po serwis posprzedażowy. Słowem – ty uruchamiasz i prowadzisz sklep, ale niemal wszystko, co związane z obsługą kupionego przez klienta towaru, dzieje się już poza tobą. 

 

Po co ci fulfillment?

Z perspektywy dzisiejszego e-konsumenta, kluczowe przy wyborze sklepu internetowego staje się dla niego wysoki standard obsługi klienta oraz sprawna logistyka. Niższa cena czy szeroki asortyment to za mało, by nie tyle przyciągnąć konsumenta, ale zachować go na dłużej. I na kolejne zakupy. Opcja fulfillmentowa, zapewniająca szybką i wygodną obsługę wysyłki towarów, może w tym wyraźnie pomóc. Dobra obsługa i sprawna dostawa zakupów będzie miała wpływ na zwiększenie lojalności klientów i pomoże wyróżnić się na tle konkurencji. 

- Kierunek standardów wyznacza dzisaj Amazon, który oferuje za darmo i w ciągu dwóch dni przesłanie przesyłki. To efekt pracy ponad 250 centrów magazynowych. Większości e-sklepów trudno jest zbliżyć się do takiej wydajności z powodu dużych kosztów. Rozwiązaniem może być fulfillment, który zdejmuje duży ciężar finansowy i zastępuje go podejściem elastycznym kosztowo, a jednocześnie gwarantującym jakość obsługi dostaw - mówi Artur Halik z Shoper Premium.

 

Co zyskujesz?

Przede wszystkim kompleksową obsługę procesów magazynowych przez wyspecjalizowaną firmę zewnętrzną zintegrowaną ze sklepem internetowym. „Wsparcie dla sklepów internetowych w sprzedaży w modelu fullfilment” – pewnie słyszałeś i widziałeś takie sformułowanie w materiałach wielobranżowych wielokrotnie, teraz wreszcie możesz poczuć je na własnej skórze. I przekonać się, co  fullfilment znaczy naprawdę. 

 

Integracja, czyli co?

Firma OEX E-Business, która uruchamia taką usługę dla sklepów internetowych Shoper, jako najważniejsze korzyści integracji wymienia m.in. oszczędności finansowe i operacyjne oraz wykorzystanie cennego "know-how". I to prawda, to wymierne korzyści. Tym bardziej, że koszt takiej usługi jest zmienny – wpływ na cenę ma rodzaj towaru, jego wielkość, sposób pakowania, naklejania etykiet itp. A to znaczy, że płacisz za to, z czego rzeczywiście w ramach fulfillmentu korzystasz.

 
korzyści ze współpracy z OEX.png
 

A gdy apetyt rośnie w miarę jedzenia...

Możesz, a nawet powinieneś, rozwijać usługę wraz z rozwojem swojego e-biznesu. Możliwości rynku i dostępnych na nim narzędzi są coraz większe i nowoczesne sklepy internetowe, jeśli tylko chcą być konkurencyjne, muszą się nauczyć z nich korzystać. Nie ma zmiłuj, klient robi się coraz bardziej wymagający i coraz mniej cierpliwy. Spodoba mu się tylko ten, kto wyjdzie jego wysokim oczekiwaniom naprzeciw. 

Poliż Ecommerce