Sprzedajesz dla młodych? Musisz ładnie wyglądać

  fot. Unsplash.com / Kevin Bhagat

fot. Unsplash.com / Kevin Bhagat

Młodzi użytkownicy internetu są bardzo wyczuleni na kwestie wizualne sklepów internetowych. Im sklep ładniejszy, tym większe szanse, że będzie sprzedawać.

Na potrzeby publicystycznej prognozy „Jakie trendy zdominują e-commerce w nadchodzącym roku 2018?”, opublikowanej na stronie Interaktywnie.com, Jacek Zientkiewicz, Brand Manager Shoper.pl, mówił, że w najbliższych miesiącach czeka nas m.in. „Jeszcze większe znaczenie fotografii w e-sklepach”. Jego zdaniem stanie się tak dlatego, że coraz więcej odbiorców szuka produktów poprzez Google Grafika lub Google Zakupy, a tam liczą się przede wszystkim duże i ładne obrazki; „Sklepy internetowe przestaną więc posiłkować się zdjęciami uzyskiwanymi od producentów, a twórcy-sprzedawcy postawią na lepszą jakość produkcji zdjęć” – spodziewa się.

I to jest jeden z powodów, dla których w 2018 roku warto poświęcić więcej uwagi graficznej stronie swojego sklepu – by ją ulepszyć przez publikację zdjęć w wysokiej rozdzielczości, takich, które będą zachęcać do zakupów, a nie w nich przeszkadzać. Drugi przynosi badanie Gemiusa, pokazujące, jak ważne są dla użytkowników internetu kwestie wyglądu poszczególnych stron, w tym także sklepów.

„Najmłodsi e-konsumenci (15–24 lat) w porównaniu z resztą badanych przywiązują dużą wagę do graficznego wyglądu sklepów, które odwiedzają po raz pierwszy” – informują autorzy badania. Najmłodsi dzisiaj, jutro stanowiący najważniejszą grupę klientów e-commerce. Dlatego nie warto ich lekceważyć.

W innym badaniu, zrealizowanym przez Akademię Umiejętności Eurocash wraz z Polską Izbą Handlu, wskazano, że również dla blisko 18% sprzedawców szansą rozwoju jest wygląd sklepu, który jest według nich nowoczesny, a przez to atrakcyjny dla konsumentów.

Nowoczesny i atrakcyjny najczęściej dzisiaj znaczy stonowany i minimalistyczny. Przejawia się on ciepłymi kolorami, starannie dobranymi fotografiami i bannerami oraz tekstami dopasowanymi do szablonu sklepu. Zapomnij o starych „szablonach Allegro” (zresztą, nie przez przypadek samo Allegro wycofało się z dotychczasowych pomysłów i teraz stawia na zdjęcia na białym tle i usystematyzowanie szablonów) oraz jaskrawych, bijących po oczach billboardach przy drodze – nie tędy bowiem droga! Przyszłość należeć będzie do sklepów przypominających wyglądem ładne strony na Squarespace.com – estetycznych, nieprzeładowanych formą i treścią, idealnie wyświetlających się na każdym urządzeniu. Przykłady? Prosimy bardzo...

 
Ladny sklep internetowy1.png
Ladny sklep internetowy2.png
 

Na stronie Takaoto.pl, traktującej o e-commerce marketingu, w jednym z tekstów napisano, że dobry design to ten, którego... nie widać. I to bardzo określenie! Rzeczywiście: „design w sklepie internetowym powinien być w zasadzie niewidoczny. Użytkownik powinien móc się skupić na poszukiwaniu interesujących go zasobów – produktów, porównywarek, tabeli rozmiarów, tutoriali, a ostatecznie możliwości dokonania transakcji”. Jeśli natomiast strony, jej projekt, będzie dominować nad asortymentem i odwracać uwagę od najważniejszego – produktów – to coś z nią jest nie tak. Nawet jeśli wykonał ją dla ciebie zespół najlepszych projektantów.

Nie wierzysz? Zapytaj młodych. Oni wiedzą sporo na ten temat.

Poliż Ecommerce