Cała prawda o e-mail marketingu

Co klienci dostają na swoje skrzynki, jak je sprawdzają i kiedy – raport Freshmaila rzuca więcej światła na e-mail marketing robiony także w sklepach internetowych.

 

Wielokrotnie spotykałeś się na pewno z opinią, że ten dzień jest lepszy na wysyłkę kampanii e-mail niż tamten, o tej godzinie więcej ludzi otwiera e-maile niż o tamtej itd. Ale raport Freshmaila już na otwarciu mówi jasno: „nie istnieją prawdy absolutne takie jak idealna pora na wysłanie kampanii mailingowej, czy idealny dzień tygodnia”. Są natomiast – i ten raport jest tego przykładem – podpowiedzi w postaci danych, na których można opierać prowadzenie kampanii np. w swoim sklepie internetowym. Ale fakt, że jedno cudowne lekarstwo na kontakt z klientem nie istnieje, to nawet lepiej, bo dzięki temu można cały czas próbować i testować różnych rozwiązań – e-commerce to dynamicznie zmieniająca się branża i najwięcej wygrają w niej ci, którzy chcą zmieniać się razem z nią, rozwijać i dostosowywać używane narzędzia do nowych trendów.

A kampanie e-mail marketingowe należą zapewne do jednych z najważniejszych przy prowadzeniu e-biznesu. Pozwalają na łatwy i systematyczny kontakt z klientem, zwiększaniem zasięgu oraz komunikowaniem ofert, promocji i nowych pomysłów realizowanych pod marką twojego sklepu. Pamiętaj tylko o tych poniższych faktach...

Kluczem do sukcesu jest stały kontakt z odbiorcami.

 

Kliknięcia i doprowadzenie subskrybenta na stronę docelową, mają w tej branży większe znaczenie, niż same otwarcia wiadomości.

 

Wtorek i czwartek to najczęściej wybierane przez marketerów dni do działań email marketingowych, ale największe zaangażowanie odbiorców, którzy otwierają twoje wysyłki, osiągniesz w weekend.

 

Jeśli chcesz, by odbiorca wykonał określone działania - czyli kliknął w link i przeniósł się na landing page - wysyłaj wiadomości po południu.

 

Przykładaj dużą wagę do tematów wiadomości: im krótszy przekaz, tym lepiej.

 

W social mediach zachęcaj fanów do zapisania się na newsletter, a w mailingach nie tylko wstawiaj ikonki Facebooka czy Instagramu, ale podkreślaj możliwość podzielenia się ze znajomymi np. informacją o zdobytych zniżkach.

 

Ponad 40% otwarć maili marketingowych dokonywanych jest na aplikacjach desktopowych; zastanów się więc dwa razy, zanim dołożysz do kampanii klipy wideo, animacje lub gify...

Co z tego wynika? Jak mówi Eliza Bzdoń, content designer we FreshMailu, e-mail marketing wciąż jest najchętniej wybieranym przez klientów sposobem komunikacji z marką. Ma ogromny potencjał zarówno wizerunkowy, jak i sprzedażowy. Ale - trzeba go robić z głową. Dlatego cytując autorów raportu: "Po pierwsze - stosuj autorespondery, najlepiej nie tylko te po zapisie na listę, ale także wyzwalane innym działaniem subskrybentów. Po drugie - zwróć uwagę na dokładne segmentowanie subskrybentów ze szczególnym uwzględnieniem danych behawioralnych. Po trzecie - pamiętaj, że coraz więcej maili marketingowych otwieranych jest na smartphonach, dlatego twoje kampanie muszą być responsywne".  Stosując się do tych rad, łatwiej będzie uzyskać zadowalające wyniki.

Cały dokument ściągniesz i przeczytasz z tego miejsca.

Poliż Ecommerce