Trzy trendy, za którymi pobiegnie zaraz cała branża

Jakie trendy dominować będą w branży e-commerce do końca 2017? Które wyznaczą kierunek rozwoju e-handlu na kolejne lata? Podpowiedzi przynosi raport Gartnera dla firmy Criteo.

 

„Mobile, na pewno mobile!” – pomyśli pewnie większość czytających internetowe wpisy i rozprawki użytkowników. Na rodzimym rynku bowiem „mobilem” i zapowiedzią, że „nadchodzi rok mobile” karmieni jesteśmy już od dobrych kilku lat. Ale choć Polska jest specyficznym krajem i wciąż jest tu sporo klientów nieufnych wobec nowych technologii oraz zakupów na odległość, umówmy się, że „rok mobile” mamy już za sobą. I że każdy kto tylko chce, może z tabletem czy smartfonem w ręku kupić dowolną rzecz przez internet. I skądkolwiek tylko chce.

Wśród trendów wybranych jako najistotniejsze w badaniu Criteo, „mobile” zresztą wcale nie pada. Jest za to… personalizacja. Bo ta przynosi korzyści nie tylko dla kupujących, ale i sprzedających. Tym pierwszym – zwłaszcza w niskim przedziale wiekowym, bo pokolenie dziś dorastające bardzo sobie ceni produkty unikatowe (patrz wideo) – podniesie atrakcyjność produktu, drugim – zwiększy obroty i pomoże zrozumieć preferencje kupujących, choćby przez zindywidualizowaną interakcję.

Lepsze poznanie klienta i jego zainteresowań, to zdecydowanie najważniejszy z wyróżnionych trendów. Raport Criteo zwraca szczególną uwagę na analizę ścieżki zakupowej klienta. Efektywna analiza może zredukować problemy, wynikające z nieznajomości użytkowników odwiedzających sklep online oraz pozwoli na ich lepszą segmentację i lepsze dostosowanie oferty. A zaufanie, lojalność i dobre doświadczenia klienta to cele, które powinien przed sobą stawiać każdy e-biznes. Niezależnie od etapu swojej działalności.

Trzeci trend – augmented commerce. Czyli zwiększanie sprzedaży online w oparciu o wizualizację produktów w 2D/3D. A ta ma dostarczać niemal rzeczywiste doświadczenie produktu. I tym samym zachęcać do śmielszych zakupów. Z analiz Gartnera wynika bowiem, że technologia Augmented Reality wykorzystywana jest przez aplikacje mobilne do zwiększenia satysfakcji klienta oraz kanały social media do promocji nowych produktów. Przy jej użyciu klient nie musi się zastanawiać, jak kupowany produkt wygląda naprawdę, czy opis jest zgodny z rzeczywistością, ani też nie musi spędzać czasu na stronach producentów, by dowiedzieć się więcej na jego temat.

Więcej natomiast z wyżej cytowanego raportu można wyciągnąć pod tym linkiem - gdzie zamieszczona została pełna wersja dokumentu.

Poliż Ecommerce