To powinieneś wiedzieć o ochronie prawnej swojej marki

Sprzedajesz w internecie? Sprawdź, co zyskujesz rejestrując znak towarowy swojego sklepu i co ci grozi, jeśli tego nie zrobisz.

 

Znak towarowy to nie jedynie oznaczenie z literą R nazwy sklepu, ale przede wszystkim konkretne prawa, które przysługują jego właścicielowi – tłumaczy Marcin Setlak, prawnik i dyrektor zarządzający Brandelaw, właściciel serwisu zastrzezone.pl, który przygotował dla wszystkich prowadzących e-biznesy pomocną infografikę, wyjaśniającą realne korzyści i zagrożenia z tytułu ochrony prawnej marki.

Dysponując zastrzeżonym znakiem towarowym można skutecznie chronić posiadaną domenę internetową przed próbami jej odebrania przez nieuczciwą konkurencję. Można również zablokować reklamę internetową, w której bezprawnie użyto oznaczenia lub aukcję internetową, w której sprzedawane są podrabiane towary – dodaje.

Szczegółowe informacje w tym temacie publikowane są zarówno w serwisie zastrzezone.pl, jak i opisywane były m.in. na blogu platformy Shoper, gdzie Marcin Setlak mówił również, iż przed zarejestrowaniem jeszcze marki warto sprawdzić, czy twoja nazwa nie narusza czyichś praw. Bo oprócz znaków towarowych rejestrowanych w Polsce, funkcjonują tzw. unijne oraz międzynarodowe znaki towarowe. W „polskim” Google możesz nic o nich nie znaleźć, a w sensie prawnym będą obowiązywać na terenie naszego kraju.

Dlatego tak ważna to kwestia. A ta infografika taka pomocna:

Poliż Ecommerce