Profesjonalne biuro w zasięgu ręki

Chcesz zaoszczędzić na starcie sklepu trochę pieniędzy i boisz się, że nie będziesz mieć dostępu do nowoczesnych narzędzi biurowych? Niepotrzebnie. Najważniejsze cały czas są w twoim zasięgu.

Jak efektywnie prowadzić sklep internetowy?

Najlepiej przy użyciu nowoczesnych narzędzi i aplikacji usprawniających sprzedaż, marketing i analizowanie sklepowych działań. Ale te przecież – powiecie – sporo kosztują i skąd wziąć na nie pieniądze? Po bardziej dokładnym przejrzeniu sieci szybko się jednak okaże, że nie trzeba wcale na to funduszy unijnych i że profesjonalne zaplecze biurowe dla nawet średniego sklepu można sobie zapewnić przy użyciu darmowych i ogólnodostępnych programów.

Google Docs

Zestaw podstawowych narzędzi, który zastąpi drogie oprogramowanie biurowe – do tego dokumenty tekstowe, arkusze i prezentacje od Google’a mają tę przewagę nad innymi, że dzięki pracy w chmurze (jako usługa online) są dostępne na każdym urządzeniu i o każdej porze. Możesz więc je tworzyć, a potem przeglądać na innym komputerze lub udostępniać współpracownikom. Bez konieczności dźwigania na każde spotkanie ulubionego, choć już trochę zbyt ciężkiego, komputera.
Zalety: nieograniczony dostęp do dowolnego pliku, wieloosobowa praca na dokumentach, śledzenie zmian, swoboda edycji i zapisu.

Google AutoDraw

Po dokumentach tekstowych i arkuszach przypominających Excela, firma Google wiosną 2017 roku wystartowała z kolejnym przydatnym narzędziem także w pracy biurowej – AutoDraw. To z kolei pozwala tworzyć ładnie wyglądające grafiki nawet bez większych umiejętności plastycznych rysującego – po próbie naszkicowania np. telewizora, aplikacja podpowiada profesjonalnie wyglądające już kształty, o które być może nam chodziło. W ten sposób szybko można poczuć się jak profesjonalny grafik. Choć bez dyplomu.
Zalety: łatwa obsługa, prosty dostęp do ładnych i przydatnych grafik.

PicMonkey / Pixlr Editor

W sklepie internetowym kwestie graficzne są bardzo istotne, dlatego znajomość narzędzi do rysowania oraz obróbki zdjęć przydaje się w pracy codziennej. Kogo stać, ten używa narzędzi firmy Adobe (Photoshop…), inni używają darmowych programów Gimp i PaintNet ale to nie wszystkie możliwości, jakie e-właściciel ma do wyboru – pośród aplikacji dostępnych online warto zaprzyjaźnić się w pierwszej kolejności z PicMonkey oraz Pixlr Editorem. Kadrowanie zdjęć i grafik, filtrowanie, edycja przez dodawanie tekstów i elementów graficznych oraz wiele więcej – z pomocą tych dwóch narzędzi dużo łatwiej jest zadbać o ładnie wyglądający e-biznes.
Zalety: prosta obsługa, wiele gotowych szablonów graficznych, dostęp online.

Unsplash

A jeśli już w temacie zdjęć i grafik jesteśmy – strony z zasobami fotografii do bezpłatnego użycia to kolejna ważna zakładka, której nie powinno zabraknąć w przeglądarce na twoim komputerze. Unsplash to jedna z najlepszych z nich – dająca dostęp do setek fantastycznych zdjęć, które upiększą każdy rodzaj e-biznesu. Inną jest strona Pexels.com – również udostępniająca zdjęcia do wykorzystania w celach komercyjnych.
Zalety: szybki dostęp do zdjęć, których sami nie bylibyśmy w stanie zrobić.

GIFs

Bo w XXI wieku nie da się zwrócić na siebie uwagi bez korzystania z GIFów. I z drugiej strony – bo dlaczegóż by z nich nie korzystać? GIFy przydają się głównie w komunikacji w social mediach, czy to na Facebooku czy Instagramie, a żeby stworzyć w tym celu fajny obrazek warto poznać możliwości serwisu GIFs.com. Szalone dzieła można potem bezpośrednio udostępniać w swoich kanałach społecznościowych albo ściągać na dysk – co kto lubi.
Zalety: prosty edytor, przydatne efekty, współpraca z najważniejszymi kanałami social media.

Buffer

Prowadzisz konto sklepu na Instagramie, Facebooku, postujesz na Twitterze, Pintereście i gdzie tylko można jeszcze… I jak się w tym wszystkim nie pogubić? Pomocny w tym będzie Buffer – narzędzie do zarządzania kanałami social media i usprawnienia firmowej komunikacji na kilku social frontach. W pakiecie jest też bezcenna analiza naszego postowania, która rozszerza wiedzę zdobywaną choćby przez konta administratorów na poszczególnych serwisach.
Zalety: wszystko w jednym.

Slack / Trello

Skoro już o zarządzaniu mowa… Slack zadba o profesjonalne zaplecze komunikacyjne z ludźmi pracującymi w twoim sklepie (i można to robić z poziomu każdego urządzenia z dostępem tylko do internetu), Trello – pozwoli ci zorganizować czas pracy i bieżące zadania w stylu, którego nie powstydziłby się szef wszystkich szefów (może tworzyć różne tablice, na których przypinasz różne zadania – a do nich konkretne osoby, cele, terminy wykonania itp.).
Zalety: prostota, przejrzystość, funkcjonalność i profesjonalizm.

Freshmail / Mailchimp

Komunikacja wewnątrz zespołu pracującego nad twoim sklepem odbywać się może też za pośrednictwem mailingów. A te najłatwiej wysłać z pomocą polskiego (Freshmail) lub zagranicznego (Mailchimp) narzędzia. Wybór zależy więc w zasadzie od różnic w oferowanych pakietach i tego, jak duży jest twój biznes i czego oczekuje. Mały czy średni sklep zadowoli się każdym z powyższych narzędzi - a jeśli prowadzisz sklep internetowy Shoper, łatwe integracje zarówno z Mailchimpem, jak i Freshmailem włączysz z poziomu sklepu.
Zalety: swoboda użycia już przy planie darmowym.

Poliż Ecommerce