Idą święta, a my na zakupy

  fot. unsplash.com

fot. unsplash.com

Kiedy Polacy zaczynają robić świąteczne zakupy? I gdzie najczęściej?

 

Zna to doskonale każdy – nie tylko ten, kto sprzedaje przez internet. Koniec roku, okres świąt Bożego Narodzenia, sylwestra i karnawału to czas wzmożonych zakupów Polaków. Jednych zmusza do nich tradycja, innych zwykłe przyzwyczajenie, jeszcze innych – często atrakcyjne ceny przedświątecznych ofert i promocji. Ale kiedy zaczynają takie zakupy planować?

Jak wynika z badania WebAnkiety, najczęściej podchodzimy do nich... bez większego planu. Choć oferty świąteczne zaczynają się pojawiać już wczesną jesienią, największa część klientów zaczyna zakupowe podchody w grudniu. Zaledwie 4% planuje to robić już we wrześniu.

Planowanie nie jest zresztą naszą mocną stroną. Widać to szczególnie w odpowiedziach na pytanie: jak ściśle trzymasz się budżetu przeznaczonego na święta? Aż 45% badanych w ogóle nie ustala takiego budżetu, a jeśli już się to komuś uda, to i tak… ponad 30% przekracza założone wydatki.

Ile natomiast wydajemy? W badaniu WebAnkiety pominięto prezenty, skupiono się na zakupach przeznaczonych na organizację świąt – i jak z niego wynika, jedna osoba najczęściej wydaje na to do 500 zł. Najbardziej rozrzutnych, potrafiących na przygotowania do świąt wydać powyżej 1500 zł, okazało się niespełna 10% pytanych. Trzymamy kciuki, by to byli właśnie twoi klienci.

Poliż Ecommerce