Co nowego na Instagramie? Sprawdzamy najświeższe trendy

Instagram Trends Ecommerce

Sprzedajesz w internecie i prowadzisz konto swojego sklepu na Instagramie? Zobacz, co cieszy się na nim największą popularnością.

 

W połowie roku frima Sotrender, zajmująca się analizą kanałów social media, zastanawiała się w jednym ze swoim raportów, czy aby wzrost popularności instagramowych i faceboowych kont trenerów personalnych oraz porusząjcych kwestię zdrowego odżywiania nie jest spowodowany wakacjami i chęcią poprawienia sylwetki oraz jakości życia obserwujących.

Raport wrześniowy Sotrender pokazuje jednak, że chodzi tu o coś więcej. To już nie tylko sezonowa ciekawostka, ale silny trend, który sklepy sprzedając żywność, kosmetyki lub akcesoria sportowe i ciuchy, powinny wykorzystać. 

 
  Źródło: Sotrender.pl

Źródło: Sotrender.pl

 

Dlaczego właśnie one? Bo one z rosnącej popularności zdrowego trybu życia (uprawianie sportów, a więc narzędzia, odzież i akcesoria oraz kosmetyki) i odżywiania (eko produkty), mogą skorzystać najbardziej. Ale też nie tylko. „Począwszy od zdrowego odżywiania się, na obcowaniu z kulturą kończąc” - piszą, podając jednocześnie za przykład wzorst zainteresowania m.in. książkami.

Widać to we wrześniu na przykładzie wydawnictw, gdzie wiele z nich odnotowało spore wzrosty w liczbie zaangażowanych osób” - czytamy w raporcie. 

 

Co jeszcze może pomóc w wykręceniu dobrego wyniku na Instagramie? Materiał Sotrender podsuwa trzy tropy, którymi powinny się kierować publikujące w tym kanale marki:

Podążanie za trendami.

A jeśli obecnie popularnym jest trend zdrowego odżywiania się czy zdrowego stylu życia, powinien być maksymalnie wykorzystywany nie tylko przez firmy bezpośrednio związane z tą branżą.

Dbałość o spójność prowadzonych profili.

Czyli zaskakuj swoich odbiorców, ale tylko pozytywnie. „Pamiętaj, że twoi obserwatorzy są z tobą z jakiegoś konkretnego powodu i najczęściej jest nim produkt lub usługa, którą oferujesz”. Niech nikt nie ma więc problemu z identyfikacją publikowanego przez ciebie posta.

Przemyślane wprowadzanie nowych produktów.

Nic na siłę – pamiętaj. Dotyczy to też komunikatów wspierających wprowadzeniu jakiejś nowości w sklepie i na fan page'u.

I pamiętaj jeszcze o hashtagach. Wiadomo - im więcej, tym lepiej. Śledź jednak, co się klika i co cieszy się największym zainteresowaniem. We wrześniu na przykład na polskim Instagramie rządziły...

 
TopHashtagi.png
 

Po więcej danych i instagramowych inspiracji odsyłamy już na stronę Sotrender.

Poliż Ecommerce