PORADNIK DLA POCZĄTKUJĄCYCH cz. 3

Wiesz co sprzedawać, wiesz już komu, ale sen spędza ci z powiek magazynowanie towaru? Nawet jeśli jesteś małym przedsiębiorcą pracującym na 25 metrach w kawalerce, nie stoisz wcale na straconej pozycji.

Potrzebna ci tylko hurtownia. Na platformach oferujących oprogramowanie dla sklepu (np. w App Store Shoper) dostępnych jest kilka aplikacji, które pozwalają na wygodną integrację sklepu internetowego z hurtowniami, dzięki czemu właściciel e-biznesu nie musi się martwić o samodzielne magazynowanie towarów. Załóżmy bowiem, że masz świetny pomysł na biznes, ale startujesz z nim od zera – na razie mieszkasz i pracujesz w małym mieszkaniu. Tutaj śpisz, gotujesz, ale też magazynujesz oferowane przez siebie produkty. Na razie „nie jest źle”, jakoś to wszystko mieścisz, zobaczysz co będzie dalej. Co jednak, kiedy interes zacznie się rozkręcać, a tobie zabraknie miejsca? Oczywiście można wynająć powierzchnię, na której przechowasz towary, ale trzeba brać też pod uwagę, że miejsce na towar aktualnie sprzedawany to jedno, a jeszcze musisz zatroszczyć się o ew. zwroty – dlatego lepiej ograniczyć wykorzystanie wolnej powierzchni do minimum, bo nie wiadomo ile będziesz jej potrzebować już po odpaleniu sklepu. Jeżeli nie sprzedajesz na małą skalę własnoręcznie wytwarzanych produktów, wartą przemyślenia opcją jest zatem współpraca z hurtowniami, która nie tylko pozbawi cię zmartwień związanych z magazynem, ale i wysyłką produktów. Dzięki takiemu modelowi współpracy oszczędzasz zatem oprócz miejsca także czas, jaki musiałbyś poświęcić na przygotowanie i nadanie wysyłek.

Nie jest to skomplikowany proces – najważniejszy jest wybór hurtowni, z którą chcesz podjąć współpracę. Jej integracja z twoim sklepem oczywiście kosztuje, ale nie są to duże pieniądze – można się rozliczać albo w systemie miesięcznym, albo rocznym (jednak koszt nie powinien przekroczyć wynajmu przyzwoitego magazynu). W zależności od usługodawcy i też twoich oczekiwań. Powiązanie sklepu z hurtownią pozwoli w pierwszej kolejności na automatyczne pobieranie pliku XML z hurtowni, import produktów, bieżącą aktualizację stanów oraz cen, a także odciąży właściciela e-biznesu na wyżej wymienionych polach towarowania i wysyłki.

Jak to działa w praktyce? Sklep wybiera plik z danymi, importuje na stronę produkty i zaczyna je sprzedawać. Hurtownia odbiera zamówienia złożone w sklepie, a następnie realizuje wysyłkę towarów w imieniu sklepu. Potrzebuje tylko do tego wszystkich najważniejszych danych związanych z zamawiającym oraz adresem dostarczenia. Kwestia dołączania dowodów sprzedaży do przesyłki musi być ustalona na początku – sklep powinien dostarczyć hurtowni odpowiedni paragon, a ten hurtownia winna załączyć do wysyłanego towaru.

Weźmy za przykład integrację sklepu Shoper z hurtowniami VeroSoft, pozwalającą na korzystanie z zasobów hurtowni pracujących w różnych branżach (dom, agd, odzież, elektronika, książki, motoryzacja, sport, zabawki i inne). 
Korzyści? Sama integracja to dostęp do tysięcy gotowych produktów, automatyczne pobieranie informacji o towarach oraz aktualizacja oferty. Obsługa odbywa się z poziomu panelu administracyjnego sklepu, bez konieczności posługiwania się dodatkowymi narzędziami i pomocą firm zewnętrznych. Są też plusy bardziej wymierne – jak oszczędność czasu, no i miejsca, od którego przecież wszystko się zaczęło. W kawalerce znowu możesz spokojnie przyjmować gości.

 

Poliż Ecommerce