PORADNIK DLA POCZĄTKUJĄCYCH cz. 2

Odzież, zabawki, autoczęści, AGD – czy tylko takim asortymentem mogą kusić sklepy internetowe? Ależ skąd. Oto kilka pomysłów na profesjonalną sprzedaż w sieci, które mogą cię zainspirować do uruchomienia własnego biznesu. Także po godzinach.

 

„Spełnienie marzeń z dzieciństwa”, „z doświadczenia w agencji reklamowej” – powodów, dla których ludzie decydują się na przejście na swoje i rozkręcenie biznesu w sieci jest naprawdę sporo. – Pomysł na sklep zrodził się podczas mojego urlopu macierzyńskiego, który był okresem zawieszenia zawodowego – opowiada Marta ze sklepu I Hate Design, w którym sprzedaje fajne przedmioty do wyposażenia domów i mieszkań. – Po zamknięciu jednego etapu myślałam o tym co dalej i jaka praca dałaby mi satysfakcję, stanowiąc tym samym rozwój pasji i możliwość połączenia życia rodzinnego oraz pracy w sposób dla mnie komfortowy.

– Zawsze marzyłam o założeniu własnej firmy – wspomina Iza, która prowadzi na platformie Shoper sklep Bascat.pl, po brzegi wypełniony gadżetami przydatnymi w podróży. – Chciałam spróbować sił realizując moje projekty i pomysły, a że lubię piękne przedmioty, miłe tkaniny czy zabawę w dobór barw i tekstur, dlatego rozwój Bascat był niejako dla mnie naturalny.

Jeszcze inne doświadczenia ma Ornela, założycielka Posterilla.pl – sklepu z oryginalnymi grafikami na ścianę. Jako że całe życie stawiała na pracę w duchu „zrób to sam” zdecydowała, że sklep internetowy będzie dla niej kolejnym etapem i też miejscem, w którym będzie mogła się dzielić z innymi swoją pasją. – Zawsze lubiłam się tym zajmować i wielokrotnie, z wielką przyjemnością, robiłam różnego rodzaju projekty graficzne dla siebie i znajomych. W końcu podjęłam decyzję, by swoją pasję zamienić w zawód. I tak założyliśmy Posterillę.

A jak w ogóle zacząć? Ornela wyznaje, że jej biznes startował skromnie, ale z pomysłem. – Zaczynaliśmy z naprawdę niewielkim budżetem rzędu dwóch pensji i staraliśmy się od początku prowadzić politykę niskobudżetową. Bardzo wiele rzeczy zrobiłam i robię samodzielnie. Plakaty natomiast drukuje nam zaprzyjaźniona, lokalna firma – mówi.

Bo najważniejsza jest idea oraz czas, jakiego potrzebujesz na rozwinięcie biznesu. Kwestie techniczne, wygląd sklepu? Wybierając gotowe oprogramowanie sklepu internetowego, w pakiecie dostajesz wszystko, co niezbędne do uruchomienia profesjonalnej sprzedaży online. Start masz zatem pewny. Z biegiem czasu natomiast, i wzrostem twoich wymagań, swój sklep możesz dowolnie rozbudowywać – czy to o indywidualną szatę graficzną czy kolejne, dodatkowo płatne narzędzia. Żeby jednak z powodzeniem prowadzić biznes w internecie – na starcie wystarczy ci dostęp do sieci. I cierpliwość w dążeniu do celu.
– Otwierając sklep online byłyśmy w kwestiach technicznych kompletnymi laiczkami – wspomina jeszcze Marta z I Hate Design. – Ale wybrane przez nas oprogramowanie Shoper okazało się na tyle przystępne, że obsługa sklepu była bardzo prosta i intuicyjna.

E-sklep to nie taki diabeł straszny, jak go niektórzy malują. W tym momencie gotowy i profesjonalny sklep internetowy możesz uruchomić już w cenie niespełna 350 zł za rok abonamentu, co daje 29 zł za miesiąc działania. Możesz też skorzystać ze specjalnych programów wspierających pierwszą sprzedaż online – w Shoper mamy przygotowane pakiety wspierające mikro przedsiębiorców planujących uruchomienie e-sklepu, którzy dotąd nie mieli doświadczenia w e-commerce. Dzięki nim można na początku działalności zaoszczędzić kilka tysięcy złotych.

Poliż Ecommerce